Boekbespreking Het IJsmonster

Het Ijsmonster - een volgend succesverhaal van schrijver David Walliams

Wanneer Elsie, een dakloos weesmeisje in het victoriaanse Londen, hoort dat er op de Noordpool een mysterieus ijsmonster is gevonden, wil ze daar meteen meer van weten. Tijdens hun reis samen beleven ze de meest gekke, spannende en ontroerende avonturen en ze worden zelfs goede vrienden. Wie had gedacht dat een tienjarig meisje zo op een tienduizendjarige mammoet kon lijken?

Het IJsmonster van David Walliams vertelt het verhaal van Elsie, een dakloos meisje dat bijzonder eigenwijs en eigenzinnig is. Ze besluit op avontuur te gaan en raakt bijzonder geïnteresseerd in een gigantische mammoet die ingevroren in een museum staat. Elsie kan haar nieuwsgierigheid niet in bedwang houden, wat een hilarisch avontuur tot gevolg heeft.

''Soms heb je wel eens het gevoel bij iets of iemand, waardoor je ervan overtuigd wordt dat je het beste wil voor dat- of diegene. Dat heeft Elsie ook, maar zij wordt gek op een Wolharige Mammoet. Een ontzettend grappig avontuur geschreven door komiek David Walliams. Reis met hem mee door Londen en ontmoet de koningin, een jager, een uitvinder en gepensioneerde veteranen. Een boek waarin de band tussen

verschillende mensen hilarisch is.''

''Het IJsmonster is een hilarisch boek van David Walliams, waarin Elsie lekker naïef een avontuur tegemoet gaat. Met personages als Lotje, de professor en Lady Buckshot zijn alle soorten rollen ingevuld!''

Ben je benieuwd wie Het IJsmonster eigenlijk heeft geschreven? Het IJsmonster is oorspronkelijk een Engels boek. De schrijver heeft zelf een Engels luisterboek ingesproken. Hoe dat klinkt kun je hieronder bekijken!