Boekbespreking Ruimtegekte

Boekbespreking Ruimtegekte | Wanneer je vader een alien is!

Bijgewerkt op: 27 mrt. 2021

Iedereen heeft wel eens ouders die zich gek gedragen. Je kunt je daar best wel een voor schamen. Dat kan zijn wanneer je vader of moeder iets te enthousiast naar je zwaait wanneer ze je komen ophalen van school. Of wanneer je een slaappartijtje geeft en je ouders proberen opeens stoer tegen je te praten. ''Alles chill hier?'', zeggen ze dan. Jesse in het boek Ruimtegekte vindt ook dat zijn vader gek doet, maar daar blijkt een reden voor te zijn. Zijn vader is namelijk helemaal niet van deze planeet!

En die ontdekking heb jij als lezer al vanaf de eerste bladzijde door. Je begint het avontuur namelijk met de landing van Jesse's vader op aarde. Veel details krijg je niet, een hoop moeilijke woorden wel. Als jij namelijk weet wat een interstellaire aandrijving, kwantum-zwaartekracht-hulpraketten en energiematrix zijn, dat zit jij bij dit boek helemaal aan het juiste adres!

Jesse is inmiddels twaalf jaar en heeft er geen idee van dat zijn vader niet van planeet Aarde komt. Wel zal hij de eerste zijn die toegeeft dat zijn vader niet goed wijs is. Hij wordt groen wanneer hij groente eet en lijkt soms te kunnen zweven. Daarnaast is hij wel een heel erg grote fan van de ruimte!

Wanneer Jesse zijn vader even spuugzat is wanneer hij weer eens veel te gek heeft gedaan, besluit zijn vader om aan de band te werken met zijn zoon. Hij nodigt hem uit om samen te gaan kamperen, en daar heeft hij een speciale reden voor. Op dit kampeeruitje groeien vader en Jesse dichter naar elkaar toe, maar hoe dat komt moet je zelf maar ontdekken!

Ruimtegekte is een boek dat voor iedereen die van films als Star Wars houden een echte aanrader is. Schrijver Christopher Edge neemt je mee in een grappig verhaal waarin niks te gek is! Geloof jij stiekem ook dat er aliens zijn? Zouden die contact zoeken met ons? Of vinden wij ze eerder? Wie zal het zeggen?!

...lezers waarvan het hart sneller gaat kloppen bij de woorden interstellaire aandrijving en kwantum-zwaartekracht-hulpraketten

...lezers die ook fan zijn van series en films over de ruimte, zoals Star Wars!

...lezers die van grappige boeken houden

Flaptekst / Samenvatting

Jij denkt dat dit verhaal een intergalactisch avontuur is met zwarte gaten en killer robots? Klopt! Maar het gaat vooral over Jesse, zijn vader, en een ongemakkelijk geheim dat begint in de supermarkt.

Ben jij klaar voor een ALIENTASTISCH avontuur? Ja? Mooi! Jesse SCHAAMT zich dood voor zijn vader, die hem keer op keer voor schut zet. En het ERGSTE? Hij is zich van geen kwaad bewust! Maar dan ontdekt Jesse zijn vaders GROTE GEHEIM. Hij is niet zomaar vreemd, hij is EEN ALIEN. Wanneer de vader van Jesse WORDT ONTVOERD tijdens een kampeeruitje, zet Jesse ALLES OP ALLES om hem te bevrijden. Kan Jesse het OPNEMEN tegen buitenaardse wezens? *** Een hartverwarmend en hilarisch avontuur over de onbreekbare band tussen vader en zoon.