Boekbespreking Starfell - De zoektocht naar afgelopen dinsdag | Willow schittert in dit avontuur

Boek Starfell De Zoektocht naar afgelopen dinsdag

Door Sander van Genderen - Toen uitgeverij De Harmonie in 1998 Harry Potter en de Steen der Wijzen naar Nederland bracht, hadden ze vast nooit durven dromen dat het boek zo goed zou verkopen! De jonge magiër met de bliksemschicht op zijn voorhoofd kreeg veel kinderen en volwassenen aan het lezen en bleek een schot in de roos. Magie is voor veel schrijvers een onuitputtelijke bron om verhalen over te verzinnen. Zo dacht ook Dominique Valente, een Engelse schrijfster die in Zuid-Afrika werd geboren. Zo schreef ze het verhaal over Starfell, waarin het jonge meisje Willow Mos een groot avontuur beleeft!

Willow Mos lijkt op een doodgewoon meisje, maar vergis je niet! Ze heeft een magische gave. Ze kan namelijk dingen die kwijt of verdwenen zijn weer terugvinden. Handig hè! In vergelijking met haar zussen en andere inwoners van Starfell lijkt het echter niet zo bijzonder. Daarom twijfelt Willow nogal aan zichzelf, totdat de meest gevreesde heks van Starfell op haar stoep verschijnt: Moreg Vaine!

De heks vertelt Willow dat ze haar hulp nodig heeft. Er lijkt namelijk een hele dag te zijn verdwenen. Niemand kan zich meer herinneren wat hij of zij afgelopen dinsdag heeft gedaan en wat er is gebeurd. Omdat Willows gave is om dingen terug te vinden, is ze de uitgelezen persoon om de dinsdag terug te vinden. Makkelijk zal dit echter niet gaan, want alles moet met uiterste zorg worden behandeld!

Willow vertrekt met Moreg Vaine op een fabelachtig avontuur waarin ze allerlei magische wezens tegenkomt en zichzelf beter leert kennen. Samen met haar huisdier Oswin, die half kat half kobold lijkt, probeert ze om de dinsdag weer te herstellen. Het is het begin van een magische reis langs allerlei wezens en spreuken.

Starfell - De zoektocht naar afgelopen dinsdag is het begin van een magische serie waarin we de avonturen van Willow Mos volgen. De serie is door uitgever Veltman vertaald, maar ook de Engelse versies zijn verkrijgbaar voor de liefhebbers. Het boek is prachtig vormgegeven met een oogstrelende kaft (het moet gezegd worden!) en bevat mooie illustraties in het boek zelf. Het boek is voor bovenbouwers heel leuk om te lezen. Een tweede deel ligt al in de schappen (Starfell - Het Vergeten Verhaal) en een derde deel is op komst. Gaat jouw hart sneller kloppen van magie? Dan is dit boek iets voor jou!

...lezers die van Harry Potter houden, maar dan met een meisje in de hoofdrol

...lezers die graag over avonturen lezen

...lezers die graag een serie lezen

Willow Mos is een tikkeltje vreemd. Maar dat geldt voor de leukste mensen – en het gebeurt niet zelden dat een echte held een tikkeltje vreemd is.

Willow Mos is de jongste en minst machtige zus van een magisch gezin. Haar gave is het vinden van verloren dingen. Denk aan sleutels, sokken of een houten gebit. Nuttig, maar niet heel spannend. Op een dag staat de meest gevreesde heks van heel Starfell voor Willows deur en vraagt haar om hulp. Afgelopen dinsdag lijkt vermist. Helemaal verdwenen. En zonder die dag zou de hele wereld weleens kunnen instorten. Nu ligt het lot van Starfell in Willows onopvallende, kleine handen. Lukt het haar om de dag te redden, en daarmee de hele wereld?