Boekbespreking Starfell: Het Vergeten Verhaal | Voor je vrienden doe je alles

Door Sander van Genderen - Onlangs schreven wij op onze site over het eerste deel Starfell: De zoektocht naar afgelopen dinsdag. We hadden het over een nieuwe serie waar de fans van magische werelden zich aan kunnen verkneukelen. De jonge heks Willow Moss gaat op avontuur om een verdwenen dinsdag weer tevoorschijn te toveren. Met die ervaring op zak start ze in dit nieuwe deel een nieuw avontuur, want haar vrienden hebben haar nodig.

Of nog beter gezegd: haar vriend. Nolan Bijwijlen, een geliefd personage uit het eerste deel, dreigt namelijk ontvoerd te gaan worden. In alle chaos weet hij een briefje te pennen en dat uiteindelijk bij Willow te krijgen, waarin hij aangeeft ontvoerd te zullen worden. Willow twijfelt geen moment en besluit haar vriend in nood te gaan helpen. Op naar het magische woud van Wisperia dus!

Het is het begin van een zoektocht waarin Willow oude vrienden tegenkomt van het eerste deel en nieuwe vrienden weet te maken. Het verhaal brengt je langs plekken die je al kende en plekken die je nog niet had ontdekt. Het verhaal komt iets sneller van de grond dan het eerste deel, maar heeft vervolgens een iets lager tempo dan het origineel. Net als in het eerste deel wordt er richting een spektakel aan het eind van het boek geschreven.

Starfell: Het Vergeten Verhaal is te lezen zonder voorkennis van het eerste deel, maar dat raden we niet aan. Omdat er flink wat personages van het eerste deel terugkomen, is het fijn om ze al een beetje te kennen. Daarnaast zijn de gebeurtenissen aan het eind van Starfell: De zoektocht naar afgelopen dinsdag van belang voor dit tweede deel, dus begin lekker bij het begin zouden wij zeggen!

Al met al is Starfell: Het Vergeten Verhaal weer een magisch avontuur waarin alle ingrediënten samenkomen. Tovenaars, heksen, magische wezens en een gigantische fantasiewereld. Daarnaast de kwaliteit van de kaft en de bladzijdes weer adembenemend. Heb je na het eerste deel nog niet genoeg gehad van Willow? Ga dan wederom op reis met de jonge heks. Ken je de serie nog niet? Begin dan bij Starfell: De zoektocht naar afgelopen dinsdag!

...lezers die ook het eerste deel hebben gelezen

...lezers die ook veel om vrienden en vriendinnen geven

...lezers die gek zijn op magie

Ga mee op een spannende reis naar de onderwereld

Willow Mos is een jonge heks met de gave om dingen te vinden die zijn zoekgeraakt. Met die gave is het haar gelukt de wereld te redden, maar sindsdien is haar magie nogal onvoorspelbaar…

Alsof dat nog niet erg genoeg is, heeft Willows vriend Nolan Bijwijlen haar een brief gestuurd met een dringende boodschap. Dankzij een glimp van de toekomst weet hij dat hij over tien minuten ontvoerd zal worden – en dus heeft hij haar hulp nodig! Willow is vastberaden om Nolan te vinden en haar zoektocht brengt haar naar de griezelige onderwereld van Nederfell. Daar komt ze oog in oog te staan met de Koningin van de Ondoden.

Zal het haar lukken haar vriend te redden nu ze haar magische krachten niet onder controle heeft?

Reis mee met Willow naar een wereld voorbij Starfell voor een gloednieuw en spannend avontuur!