Boekbespreking Twister | Het wervelende verhaal

Bijgewerkt op: 1 aug. 2021

Door Yannick van Dijk - Stormen zijn onberekend spannend. Sommige razen tegen je huis aan als je lekker ligt te slapen, door andere word je overvallen terwijl je net op de fiets zit, terwijl je ploeterend je boodschappen probeert thuis te brengen. Er is iets positiefs aan, je hebt altijd een verhaal. Wat nou, dacht waarschijnlijk Juliette Forrest, als ik een storm in een lief klein meisje zou stoppen. Geef dat kind vervolgens een reden om op zoek te gaan en je hebt een wervelend verhaal. Dat is Twister.

Twister is een verhaal dat gaat over (verrassend) Twister. Een meisje dat geboren wordt tijdens een heftige storm. Vader en moeder waren enorm blij met hun kindje (hij had een glimlach van oost tot west). Tot op een dag vader verdween. Hij was nergens meer te bekennen. En Twister denkt dat het aan haar heeft gelegen.

Omdat vader verdween, heeft moeder het extra zwaar. Ze ligt hele dagen op bed te huilen en is dus depressief. Haar tante Honey helpt Twister en moeder een handje. Daarnaast wordt Twister op school gepest door een jongen die Twister enorm in de problemen brengt. Het begint Twister enorm te kriebelen, als ze een aanwijzing over haar vader krijgt. Ze besluit hem te gaan zoeken. Haar avontuur begint bij een heks. Maar kan ze een heks vertrouwen? Zeker als ze een bijzonder amulet geeft dat eigenlijk best wel goed van pas schijnt te komen.

Twister is een prachtig avonturenverhaal over een meisje dat er werkelijk alles aan doet om haar vader terug te vinden. Met een beetje magie en een duistere waarheid die Twister steeds dichter bij haar vader brengt. Dat maakt het boek aangenaam. Het leest lekker weg, terwijl er ook een aantal mooie literaire zinnen in zitten.

Dus houd je van meeleven, reizen, avonturen en een einde dat anders is dan dat je zult verwachten, dan is dit boek voor jou. Laat de storm in je naar boven komen en reis mee met Twister, op zoek naar haar vader.

...lezers die houden van grootse avonturen

...lezers die het spannend vinden om een keuze te maken in wie ze vertrouwen

...lezers die gek zijn op bomen

Samenvatting/Flaptekst

Een wervelend, duister en meeslepend avontuur

Twisters vader is verdwenen. Als ze onverwacht een aanwijzing krijgt over zijn verdwijning besluit ze naar hem op zoek te gaan. Ze komt terecht bij een heks in het bos die haar een magische ketting geeft. De ketting houdt de ziel van levende wezens vast en kan de drager doen veranderen in een wolf, een ruisende rivier of een regenbui. Maar er is een duistere vijand op jacht naar deze ketting, een slechterik die misschien iets te maken heeft met de plotselinge verdwijning van haar vader... Een spannend en magisch verhaal – vanaf het moment dat je Twister leert kennen, sluit je haar voor altijd in je hart.